Woodaddicts

Ars Gratia posa a la venda el seu ecosistema de ecommerce a Espanya.

A traves de la marca comercial Wood Addicts, la empresa Solsonina Ars Gratia ven en linia retalls i taulers i tablilles de fusta a nivel estatal, i s'ha posicionat com el primer ecommerce de fusteria directa, desprès d'Amazon i Leroy Merlin.

"Fou una aposta al 2018, sense tenir-ho molt clar, i el que ens va passar durant la pandèmia es que aquest canal va multiplicar per 20 les seves vendes".

El que es va iniciar com una manera per donar valor als retalls de producció que generaba l'empresa, i que fins llavors es llençaven o es cremaven, ha crescut i ha acabat sent una linia de negoci pròpia de l'empresa. En un principi es va apostar per la plataforma Amazon, que permetía entrar de manera àgil i inmediata en el món de l'ecommerce. Els inicis van esser lents, amb la primera venda al cap de 8 mesos d'estar presents en la plataforma. Ara pero es un canal que genera mes de 100.000 euros de vendes anuals per l’empresa, principalment amb els retalls de producció de les altres linies de negoci i activitats productives. Es va fer un esforç de posicionament de la marca Wood Addicts en la plataforma i ara es una de les mes actives i reconnegudes. S'aprofita també la logítica pròpia de Amazon, amb un enviament d'un palet setmanal als seus magatzems intel·ligents, amb lo qual es realitzen vendes les 24h del dia, 7 dies a la setmana, durant tot l'any. El marge es molt variable pero considerant que es ven mes que tot un sub-producte amb un valor inicial molt baix, genera vendes constants, a mes a mes d’aportar una certa estabilitat a nivell de tesoreria.

Seguint els primers resultats satisfactoris a Amazon, es va crear llavors la web de venda directa, pròpia, i això ha permes de millorar el marge comercial d'aquesta linia de negoci. Desprès de 4 anys, la web pròpia te unes visites orgàniques que generen un volumen de vendes creixent. I també permet entrar en contacte amb molts artesans i professionals que acaben fent encàrrecs mes especifics de fusteria. A mes a mes existeixen sinergies entre les differents plataformes, que es fan crèixer mutuament.

Mes recentment l'empresa s'ha posicionat sobre la plataforma MIRAVIA i te previst ampliar a una altre plataforma amb gran potencial a nivell Europeu.

"La escalabilitat del model es molt interessant perque una vegada un té una presencia sòlida i reconeguda en una de les plataformes principals, el salt quantitatiu ampliant la oferta comercial, o replicant la oferta a altres plataformes, es molt ràpid"

"Ara pero, lo que en un principi ens va emocionar i fascinar, s'ha tornat feixuc. Tenim la estructura humana justa per servir el nivell actual de vendes, pero el creixement natural que te (+15% anual), ens esta apretant. No volem fer creixer mes l'equip de l'empresa i el ecommerce t'obliga a una presencia i reactivitat permanent i inmediata que es fàcil de gestionar al principi pero ja no pel nivell de vendes al que hem arribat. Es un model que ens ha funccionat fins ara, que te un enorme potencial, a nivell estatal i europeu, pero que ens ha portat als nostres límits, i que per seguir creixent, necessita d'un equip humà i tècnic al darrere mes gran que el nostre. Es ideal per una empresa que vulgui entrar en aquest món i fer el salt directament amb un canal establert. Ofereix sinergies amb qualsevol tipus d'activitat productiva perque al final del día estas valoritzant restes de producció, fustes i altres materials que ja estas fent servir".   
 
L’oferta inclou una web de venda directa (www.woodaddicts.es), una marca comercial, i el catàleg existent de la marca en les plataformes de ecommerce Amazon i altres. Contacte: teresa@arsgratia.art.